Kate Winslet ve Leonardo DiCaprio’nun başrollerini paylaştığı Sinema ile hafızalara kazınan Titanik bir sefer daha gündemde.
Film ile popülaritesini daha da artıran trajedi güçlü turistlerin uğrak noktası haline gelmişti.
250 bin Dolar ödeyerek Titanik’i görmek için dalan 5 kişiyi taşıyan denizaltı, Atlas Okyanusu’nda kayboldu.
Titan isimli aracın battığına kesin gözüyle bakılıyor. Bölgeden gelen ritmik ses sonrası Titan’dakilerin hala hayatta olabileceğine dair umutlar sürüyor.
Ancak vakit kazazedelerden yana değil. Çünkü İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere nazaran, Titan’daki oksijen 12:08 (TSİ 14:08) prestiji ile bitecek.
Bu da kazazedelerin kurtarılması için yalnızca saatlerin kaldığına işaret ediyor.
Kurtarma operasyonu ABD Kıyı Güvenliği’nin liderliğinde, Kanada Kıyı Güvenliği’nin katkılarıyla yürütülüyor.
Bahama bandıralı The Deep Energy isimli, 3 bin metreye kadar su altına kablo döşemek için kullanılan bir gemi, kurtarma çalışmalarına yardım ediyor.
Bu geminin, 3 bin metre derinliğe kadar inebilen iki insansız aracı bulunuyor. Bu araçlar Deep Energy’ye birer kabloyla bağlı.
Titanik’in kalıntıları deniz yüzeyinden 3 bin 800 metre aşağıda olduğu için Titan yüzeye oturmuşsa bu iki insansız araçla görülemez.
Fakat 3 bin metre ve üstünde bir noktada bulunuyorsa bu araçlar Titan’ı tespit etmeye yardımcı olabilir. Bu geminin yanı sıra bölgede en az bir kurtarma gemisi daha bulunuyor.
Arama kurtarma çalışmaları devam ederken New York Times’ın (NYT) haberi kısa müddette dünya gündemine birinci sıradan giriş yaptı.
NYT adeta ‘tarih tekerrürden ibarettir’ sözğnü haklı çıkaran bir bilgiye ulaştı.
NYT’nin elde ettiği arşiv kayıtlarına nazaran, Stockton Rush’ın karısı, gemi 1912’de battığında ölen iki birinci sınıf yolcunun soyundan geliyor.
Wendy Rush, Macy’s mağazasının kurucu ortağı olan Isador Straus ile Titanik’in şanssız transatlantik seyahatindeki en güçlü beşerler ortasında yer alan Ida Straus’un büyük büyük torunu.
Titan’la bir seyahatin 250 bin dolarlık maliyetinin olması, bunu sırf az sayıda kişinin yapabileceği bir aktiviteye dönüştürüyor.
Shahzada ve Suleman Dawood: Pakistan kökenli İngiliz Shahzada ve Suleman Dawood, gemide yer alan bir baba ve çocuğu. 58 yaşındaki milyarder iş adamı Shahzada keşiflere katılmayı severken oğlu Suleman da bir üniversitede okuyordu.
Fransız kaşif ve araştırmacı Paul-Henry Nargeolet: 1987’de Titanik’e birinci dalan kişi olan 73 yaşındaki “Bay Titanik” lakaplı Nargeolet, 1993’te de gemiden yüzeye birinci obje çıkaran kişi unvanını almış, 800 farklı nesneyi karaya çıkarmıştı.
Harper Collins mecmuasına geçen yıl bir söyleşi veren Nargeolet, “Aşağı küçük bir denizaltıyla iniyor ve 5-8 saat ortası aşağıda kalıyoruz. Oradayken üst çıkmak istemiyorsunuz, pilleri olabildiğince tüketiyorsunuz – hatta bazen tüketebileceğinizden biraz daha fazla. Bu yüzden birkaç sefer kızdılar bana. Çıkış da iniş kadar sürüyor böylelikle toplam dalış müddeti 10-12 saat oluyor” demişti.
Kaşif Hamish Harding: Bir pilot alan Harding daha evvel dünyanın etrafında bir tıp atmıştı. Bu cinste ona eşlik eden emekli NASA astronotu Terry Virts, “O gerçek bir kaşif. Uzaya çıkmak da deniz altına inmek de ilgi alanında” demişti. Harding’in üç de Guiness Dünya Rekoru bulunuyor.
Ocengate CEO’su Stockton Rush: Şirketin yöneticisi olan Rush, denizaltının teknolojilerine en hakim kişi. Bu seyahatte denizaltına o kaptanlık yapıyor.